Duurzom zoekt procesbegeleider / ontwikkelaar
8 juli 2015

Welke ontwikkelaar wil meewerken aan de realisatie van onze missie?

Duurzom is een landelijke organisatie voor ondernemers die zich toekomstgericht willen ontwikkelen.

Onze visie is dat er kansen liggen voor een duurzame economie, omdat deze rendeert. In deze economie worden materialen op slimme wijze (her)gebruikt en kringlopen gesloten. De mens is hierbij van onschatbare waarde, want hij levert de kennis. In een duurzame economie worden de capaciteiten van medewerkers, leveranciers en klanten optimaal benut.

Wij vinden winst maken een middel om de continuïteit en de welvaart op lange termijn te kunnen waarborgen. Maar Return on Involvement wordt minstens zo belangrijk als Return on Investment.

Wij geloven dat duurzame ondernemers de continuïteit van de samenleving en een gezond milieu het beste kunnen waarborgen. Samenwerking en vertrouwen zal daarbij een grote rol spelen. De coöperatievorm zal meer en meer worden gebruikt om samen en op efficiënte wijze doelen te bereiken.

Missie

Wij willen bijdragen aan een samenleving en een planeet die ook voor onze kinderen en kleinkinderen minimaal zo goed leefbaar is als voor ons. Omdat het MKB daarbij een cruciale rol speelt hebben we Duurzom opgezet: de Duurzame Ontwikkelingsmaatschappij.

Duurzom wil de toekomstbestendigheid van het bedrijfsleven ontwikkelen. Daarvoor maken wij samen met de ondernemers een scan en een plan. Ook bieden we de ondernemer de mogelijkheid om zijn ambities te realiseren samen met gelijkgestemden. Hiervoor creëren we ‘hangplekken’ waar uitwisseling van kennis en ervaring centraal staat. Tenslotte kan een ondernemer geholpen worden met een hybride krediet.

Ondernemers, die toekomstgericht willen ondernemen, dus met oog voor mens en milieu, sluiten zich aan bij ons werknet. Zij willen dit vanuit vertrouwen doen, resultaatgericht en eventueel samen met anderen. Onze werkwijze kenmerkt zich door deze waarden en is daarmee onderscheidend. Duurzom wil uiteindelijk dé landelijke organisatie worden die altijd betrokken wordt bij toekomstgerichte ontwikkeling van het MKB.

Dat kunnen we niet alleen. De ondernemers zelf zijn erg belangrijk om deze beweging te vergroten. Maar ook ontwikkelaars, die de ondernemers ‘achter de broek aanzitten’. Voor de regio Den Haag en Rotterdam zijn we op zoek naar ontwikkelaars. Onze ontwikkelaars zijn zzp-ers die achter bovengenoemde visie, mensbeeld en missie van Duurzom staan. Die hun eigen ambitie hierin kwijt kunnen. Die, net als wij, uitgaan van vertrouwen, oprechte intenties en samenwerken.

Een ontwikkelaar van Duurzom is zelf een echte ondernemer met een groot zelfstartend vermogen. En doorzettingsvermogen, want het vinden en binden van de juiste MKB-ers is lastig. Je hebt coachende vaardigheden en bedrijfskundige kennis. In ons geval betekent dat dat jij goed één op één kan sparren met directeuren èn een groep met circa acht ondernemers ‘de baas kan’. Om een goede start bij ons te kunnen maken is het erg belangrijk om een groot netwerk in het MKB te hebben. Bovenstaande is absoluut noodzakelijk om resultaten te kunnen halen. En deze zijn weer nodig om plezier in het werk te hebben!

We sturen je niet zomaar op pad. Eerst krijg je van ons een opleiding in onze aanpak en daarna begeleiding. Je sluit zelf als ondernemer aan bij ons werknet wat betekent dat er aandacht zal zijn voor je persoonlijke ontwikkeling en dat je regelmatig kennis en ervaring met gelijkgestemden uitwisselt. Daarnaast geniet je dezelfde faciliteiten krijgt als de aangesloten MKB-ers (vermelding website, toegang tot database, halfjaarlijkse bijeenkomsten, vignet). Tenslotte krijge je een percentage van de omzet, maar het belangrijkste moet zijn dat je bij ons je eigen droom en ambities realiseert.

Wil jij dat ook? Neem dan contact op met één van de oprichters: Marten Imelman (m.imelman@duurzom.nl) of Herman Gesink (h.gesink@duurzom.nl)