Leden

De vereniging is een bedrijven-platform van en voor Haagse ondernemers en verenigingen. Denk aan het Haagse MKB (Midden en Klein Bedrijf) en Haagse Verenigingen (sport, VVE’s, bewoners). Er zijn ondernemers die duurzame producten en diensten aanbieden, maar er zijn ook ondernemers die juist wensen hebben op dit gebied en de vragende partij zijn.

Voor een versnelling in de verduurzaming van Den Haag heb je te maken met 3 groepen die gemobiliseerd zijn en samenwerken:

• Haagse aanbieders van duurzame producten en diensten
  • Haagse ondernemers en verenigingen met duurzaamheid wensen
  • Overheid en instellingen met beleid, ambitie en regels

Leden van de vereniging komen uit deze drie groepen, ze hebben een betrokkenheid in Den Haag en een passie voor duurzaamheid. Ze zijn allen ergens sterk in, maar ze hebben elkaar nodig om grootsere zaken aan te pakken. Zo is de groep aanbieders een kleine groep en zijn continue op zoek naar klanten. Het mobiliseren van de vraag, het investeren in marketing en het effectiever maken van de sales kanalen is voor de groep aanbieders erg lastig.

De vragende partij wil wel verduurzamen, maar heeft weinig tijd om dit uit te zoeken, zien door het bomen het bos niet meer en hebben het druk met hun eigen core-business. Deze groep heeft echter hoge energiekosten, stoten veel CO2 uit en zitten vast in de bestaande patronen.

De derde groep, de overheid, heeft een CO2 ambitie, wil lokale ondernemerschap stimuleren en wil groei in werkgelegenheid. Zij willen echter zelf geen vraag-aanbod matching doen vanwege aanbesteding regels of belangenverstrengeling.

Een onafhankelijk bedrijven-platform, de Vereniging Haagse Duurzaamheid, ondersteunt hierin door een verbindende rol te spelen tussen deze drie partijen. Wil je lid worden? Meld je aan op contact @ haagseverenigingduurzaamheid.nl