Wij introduceren project FORUM!
5 maart 2016

Een van de belangrijkste doelstellingen van de Haagse Vereniging Duurzaamheid is het initiëren van een marktplaats waar vragers en aanbieders van duurzame producten en –diensten elkaar kunnen vinden. Tijdens een gezamenlijke meeting met RvA-leden en leveranciers, begin december, werd duidelijk dat niet alle ins en outs met betrekking tot de marktplaats duidelijk zijn geworden, waardoor de voorgestelde financiering van een marktplaats te weinig draagvlak vond onder de aanbieders van duurzame producten en -diensten.

Direct na deze avond ontving het bestuur diverse oproepen om toch een manier te vinden om deze marktplaats van de grond te krijgen. Het zou anders een gemiste kans zijn voor de stad Den Haag. Van verschillende aanwezigen ontvingen we zelfs uitgewerkte ideeën. Wij, het bestuur van de Haagse Vereniging Duurzaamheid, hebben daarna naarstig gezocht naar een mogelijk om de marktplaats toch vorm te geven. Na zorgvuldige afweging en beraad hebben wij besloten om alle activiteiten omtrent de marktplaats uit te besteden aan een marktpartij die in elk geval aan de volgende eisen voldoet:

Ervaring met:

• projectmatig werken;
  • het opzetten van een marktplaats;
  • het ondernemerschap en het hebben van een eigen bedrijf;
  • het regelen van de financiering van dergelijke projecten.

We hebben hiervoor overleg gehad met Accentes, het bedrijf van ons lid van de Raad van Advies, Rob van Velzen. Rob is Fellow en Accentes is partner van de Weconomics Foundation die werkelijk de experts zijn met betrekking tot het opzetten en beheren van een marktplaats zoals wij die voor ogen hebben!

AccentesWij zijn dan ook verheugd project FORUM (Latijn voor marktplaats) aan jullie allemaal te introduceren. Dé marktplaats op het gebied van duurzame producten- en diensten in (regio) Den Haag!

Het project start officieel wanneer er voldoende draagvlak is, als eerste stap gaat Accentes dit in een persoonlijk gesprek met ongeveer 15-20 vragers en aanbieders afstemmen. De afspraken hiervoor worden vanaf volgende week ingepland.

In het geval dat je interesse hebt en/of vragen hebt kun je uiteraard contact opnemen met Rob op 06 373 844 83 en/of rob@accentes.co. (inderdaad .co zonder m!).

Wij hebben er alle vertrouwen in dat Accentes onze marktplaats tot een succes maakt!

Met vriendelijke groet,

Marius en Ronald